محمدي خاطرنشان کرد: مدت اين دوره آموزشي يک هفته است و در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تمام آموزشهاي مورد نياز پذيرش در قالب کارگاههاي آموزشي تدريس ميشود.
وي تاکيد کرد: نحوه برخورد صحيح با مسافر و گردشگر، ارائه اطلاعات گردشگري به مسافران و جذب رضايت گردشگران اقامتکننده در هتلها موارد مهمي است که بايد از سوي کادر پذيرش هتلها به درستي رعايت شود.
دبير ستاد دائمي تسهيلات سفر استان آذربايجان شرقي مهمانداري و پذيرش را هنري اساسي براي يادگيري توصيف کرد و گفت: در دنياي کنوني پذيرايي شاخهاي از دانش را تشکيل ميدهد که راه و رسم مهمانداري را به صورت علمي و تخصصي به دستاندرکاران هتلها ميآموزد.
محمدي با اشاره به اين که مهمانداري فني است که نياز به آموزشهاي مکرر دارد، اظهار داشت: هتلداري، پذيرايي و گردشگري از مهمترين بخشهاي گسترش و رونق صنعت گردشگري هر کشور و منطقه به شمار ميروند.
وي يادآور شد: خصلت پسنديده مهمانداري و پذيرايي شايسته از مهمان و مسافر ريشه در آداب و سنن کهن ما دارد که در جهان صنعتي امروز هنوز خودنمايي ميکند و ميتواند با انطباق با دانش مهمانداري روز جايگاه مستحکمتري در صنعت گردشگري بيابد.
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي تاکيد کرد: برگزاري اين دورههاي آموزشي در واقع آزموني براي سنجش متصديان بخشهاي مختلف پذيرش هتلها محسوب ميشود.
محمدي خاطرنشان کرد: پس از اتمام اين دورهها و بررسي نتايج به دست آمده از آن هماهنگيهاي لازم براي برگزاري کلاسهاي متنوع و علمي بهروز در سطح استان انجام خواهد شد.
دوره آموزشي پذيرش هتل به مدت يک هفته در 2 نوبت صبح و بعد از ظهر با همکاري جامعه هتلداران استان در سالن کنفرانس موزه آذربايجان تبريز برگزار ميشود.
ب/115
انتهای پیام/